ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با استاندار تهران

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با هدف آنالیز شرایط کتابخانه های عمومی استان تهران، یکشنبه هشتم مردادماه با علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان تهران ملاقات و گفت وگو کرد.

ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با استاندار تهران

علیرضا زند وکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه ها و نیروهای شاغل در تهران و برنامه های فرهنگی و آموزشی اجرا شده در کتابخانه ها پرداخت و گفت: کتابخانه های عمومی شبکه مویرگی فرهنگی در سراسر کشور هستند که به تمام اقشار فارغ از هر محدودیت سنی، قومی و سیاسی خدمات ارائه می دهند و بعد از مساجد و مدارس بیشترین ضریب نفوذ در سطح جامعه مربوط به کتابخانه ها است.

وی با تاکید بر تاثیر نقش استاندار در ترویج و توسعه کتابخوانی استان گفت: استاندار بالاترین مقام سیاسی و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی در استان است، جلسات این انجمن از مهم ترین جلساتی است که در کشور به ویژه کلان شهر تهران برگزار می گردد.

زند وکیلی اضافه نمود: اعضای حقیقی و حقوقی در انجمن نشانگر اهمیت این انجمن و کتابخانه ها در تمام جغرافیای کشور هستند؛ رهنمودهای جنابعالی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تاثیر به سزایی دارد. لذا برگزاری منظم جلسات انجمن، تصویب مصوبات فرهنگی موثرو پیگیری مستمر و مفید آنها از جمله مواردی است که منجر به بالا رفتن کمیت مطالعه و سبب ترویج و توسعه کتابخوانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه این فضای همکاری قدم های موثری برای ارتقای فرهنگ مطالعه و افزایش فضای کتابخانه ای در سطح استان برداریم.

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، با توجه به ذائقه مخاطب

علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: در طول تحصیلات ام از مدرسه تا دانشگاه به کتابخانه مراجعه نموده ام و از حضور در آن مکان خاطرات خوبی در فکر دارم.

وی توجه به ذائقه مخاطب را امری مهم بیان کرد و گفت: در آینده ای نزدیک از فضای کتابخانه ای به عنوان فضای مطالعه فردی نام برده می گردد نه به عنوان مرجع دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی؛ بنابراین اشاعه منابع دیجیتال امری لازم است.

استاندار تهران اضافه نمود: باید طرحی نو ارائه دهید و ظرفیت ها را به میدان بیاوریم؛ لذا از شما می خواهم موضوع و پیشنهادی ارائه دهید که سبب تغییر شرایط گردد تا نگاه ها به سمت ترویج کتابخوانی عوض و تبدیل به همگرایی فکری گردد؛ در این صورت است که یک آورده تازه خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: باید مدلی نو ارائه کرد که مخاطبان تازه آن را بپذیرند و با آن جامعه هدف را توجیه کرد. برای رسیدن به این هدف مهم برنامه ریزی و هدف گذاری احتیاج است تا بتوان گام های تاثیرگذاری در این راستا در سطح استان برداشت. لذا به منظور تحقق این امر مهم از شما عزیزان می خواهم طرح و برنامه ای جامع بر اساس پیش بینی خود از احتیاجهای کتاب و کتابخوانی در سطح استان تهران ارائه دهید تا در مورد نحوه تحقق آن ها در جلسات انجمن پیگیری و اقدام گردد.

استاندار تهران در انتها این ملاقات ضمن تشکر از برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شده و خدمات کتابخانه ای، در باره توسعه و ترویج کتابخوانی و تحقق این اقدام ماندگار در استان قول مساعدت و همکاری داد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 72023

به "ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با استاندار تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با استاندار تهران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران با استاندار تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید