دو خودروساز بزرگ آلمان توسعه موتورهای درون سوز را متوقف می کنند

به گزارش بلاگ پو، شرکت فولکس واگن و زیرمجموعه آن، شرکت آئودی قصد دارند توسعه موتورهای درون سوز را متوقف کنند و بر روی موتورهای الکتریکی خودرو متمرکز شوند.

دو خودروساز بزرگ آلمان توسعه موتورهای درون سوز را متوقف می کنند

این طور که پیداست در سال 2021 میلادی شاهد تصمیم های پرشتاب خودروسازان برای حرکت به سمت حذف سوخت های فسیلی هستیم. شرکت های بیشتری فرایند جایگزین کردن موتورهای بدون آلاینده را دنبال می کنند و این موضوع به ویژه در اروپا با وضع قواعد گسترده از جمله استراتژی هیدروژن، سرعت بیش تری دارد.

به گفته مارکوس دوئسمن (Markus Duesmann) رییس شرکت آئودی (Audi)، این شرکت دیگر فرایند توسعه موتورهای درون سوز (ICE) را دنبال نمی کند، بلکه تنها به به روزآوری پیشرانه های بنزینی و دیزلی بسنده می کند تا مقررات موجود در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای را رعایت کنند.

این تصمیم با درنظر دریافت اینکه شمار زیادی از خودروهای الکتریکی تحت این برند در سال های آینده تولید خواهد شد، تعجب آور نیست. برای نمونه خودروهای اصلی آئودی مانند A4 و A6 تا انتها این دهه، تمام الکتریکی خواهند بود.

علاوه بر انتها توسعه موتور احتراق داخلی، دوئسمن تأکید کرد که به روزرسانی موتورهای موجود برای پیروی از استانداردهای سختگیرانه یورو 7 اتحادیه اروپا یک چالش بزرگ است. اگرچه استاندارد یورو 7 تا سال 2025 میلادی اجرایی نخواهد بود و احتمالا مدتی طول می کشد تا موتور درون سوز به طور کامل بازنشسته شود.

آئودی به عنوان پیشگام تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی گروه فولکس واگن محسوب می شود و اکنون پس از آئودی، فولکس واگن (Volkswagen) هم به عنوان شرکت مادر اعلام کرده که برنامه ای برای تولید موتورهای درون سوز تازه ندارد.

رالف برندشتتر (Ralf Brandstaetter) مدیرعامل این شرکت گفت: تمرکز ما بر روی به روزرسانی مجموعه پیشرانه فعلی خود برای مطابقت با مقررات سختگیرانه یورو 7 در زمینه آلایندگی است که به تدریج هم به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی پیش می رود.

هر چند این تحولات به نوعی آغاز انتها موتورهای احتراق داخلی خودروهاست اما این کار یک شبه انجام نخواهد شد. برای نمونه فولکس واگن در هفته های گذشته اعلام کرد که اگرچه قصد دارد هدف گذاری فروش خودروهای الکتریکی تا سال 2030 را دو برابر کند، اما همچنان یک هسته اصلی محصولات بنزینی شامل گلف (Golf)، پاسات (Passat)، تی-راک (T-Roc) و تیگوان (Tiguan) را حفظ می کند و با ارتقای آن ها به نسل بعدی، تا جای ممکن کارایی آن ها را افزایش خواهد داد و این یعنی این خودروها با جدیدترین فناوری پلاگین هیبریدی ارائه می شوند.

گروه فولکس واگن تنها خودروسازی نیست که از کناره گیری از توسعه موتورهای احتراق داخلی خبر می دهد. ولوو هم اعلام کرده که تولید خودروهای دارای موتور درون سوز را تا سال 2030 متوقف می کند و جنرال موتورز (GM) هم سال 2035 را هدف گذاری کرده است. همچنین فورد تا سال 2030 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را در اروپا متوقف می کند.

بدین ترتیب اگرچه نباید به زودی انتظار نسخه های تمام الکتریکی خودروهای فعلی که با موتور احتراق داخلی کار می کنند را داشته باشیم اما در این دهه شاهد عرضه گسترده موتورهای الکتریکی تازه ای خواهیم بود که رفته رفته جایگزین موتورهای درون سوز فعلی می شوند.

عکس کاور: موتور درون سوز TSI پاسات

Credit: Volkswagen

منابع: Motor1, Automobilewoche

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45431

به "دو خودروساز بزرگ آلمان توسعه موتورهای درون سوز را متوقف می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو خودروساز بزرگ آلمان توسعه موتورهای درون سوز را متوقف می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید