حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات رده های سنی دنیا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقات رده های سنی این رشته را به عنوان یکی از آخرین رویدادهای مصوب برای امسال میلادی به صورت آنلاین برگزار خواهد نمود.

حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات رده های سنی دنیا

این رقابت ها به صورت رسمی از سوم آذرماه شروع شده و در یک بازه زمانی 25 تا 30 روزه پیگیری می گردد.

برگزاری مسابقات رده های سنی دنیا به صورت آنلاین باعث ایجاد تغییراتی در شیوه این رقابت ها شده است. به این ترتیب که مسابقات در قاره های مختلف به صورت جدا برگزار می گردد و نفرات برتر آنها برگزار نماینده مرحله نهایی جام خواهند بود.

این رقابت ها در قاره آسیا طی روزهای 11 تا 13 دسامبر برگزار می گردد که طی آن نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

طبق دستورالعمل مصوب فیده 10 نفر برتر رنکینگ دنیای در هر یک از رده های سنی زیر 10، 12، 14، 16 و 18 ساله دختران و پسران می توانند در این رقابت ها شرکت داشته باشند.

بر این اساس مائده یوسفیان و آدرینا ایمانی (زیر 10 سال)، امیررضا پورآقا (زیر 16 سال- رده آزاد)، آناهیتا زاهدی فر و انوشا مهدیان (زیر 18 سال)، آرش داغلی (زیر 18 سال- رده آزاد) شطرنج بازان ایرانی هستند که طبق رنکینگ دنیای سهمیه حضور در مسابقات رده های سنی دنیا را در اختیار دارند. با این حال هنوز حضور این نفرات و در کل ترکیب شرکت نماینده تیم ایران معین نیست.

مهرداد اردشی سرمربی تیم شطرنج نوجوانان در مسابقات قهرمانی رده های سنی دنیا در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه گفت: علاوه بر شطرنج بازانی که بر اساس رنکینگ دنیای می توانند در مسابقات شرکت داشته باشند و طبق دستورالعمل مصوب، نفرات اول هر رده سنی در مسابقات قهرمانی کشور هم مجاز به شرکت در این رقابت ها هستند.

وی اضافه نمود: بنابراین علاوه بر شطرنج بازانی که جزو 10 نفر برتر رده سنی خود در رنکینگ فیده به حساب می آیند ما می توانیم در رقابت های سنی دنیا نمایندگان دیگری از میان برترین های قهرمانی کشور هم داشته باشیم. فدراسیون در حال آنالیز این موضوع است تا بتواند ترکیب نهایی را معین کند.

اردشی توضیح داد: نفرات برتر ایران در رنکینگ فیده مجاز به حضور در مسابقات هستند اما این حضور زمانی قطعی به نظر می آید که اعلام آمادگی رسمی از ایران به فیده صورت بگیرد. هنوز این اعلام آمادگی انجام نشده چرا که در خصوص ترتیب هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

سرمربی تیم شطرنج نوجوانان در خصوص شیوه برگزاری رقابت ها گفت: بعد از اتمام مسابقات در سطح هر قاره سه نفر اول هر رده سنی بخش دختران و پسران راهی مرحله دوم می شوند تا با چهار نفر اول رنکینگ دنیای در همان رده سنی رقابت های خود را تا معین نفرات برتر دنبال نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 37858

به "حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات رده های سنی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور شطرنج بازان ایران در مسابقات رده های سنی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید